środa, 13 listopada 2019

Gry planszowe dla przedszkolaków

Chciałabym pokazać wam kolejne propozycje gier. Tym razem gry planszowe dla przedszkolaków od 3 do 5 roku życia. Granie w gry planszowe w każdym wieku jest ważne, ale gdy to robimy już od najmłodszych lat, jest szansa, że zaszczepimy w dziecku bakcyla do wspólnego grania i zostanie mu to na lata. Granie jest bardzo ważne bo ćwiczy umiejętność skupienia, spostrzegawczość, refleks itd, w zależności od gry jaką wybierzemy. Dzisiaj mam dla was 3 propozycje gier, a każda z nich uczy czego innego.




Szczegóły rabatu na samym dole.

Kotek Psotek


Kotek Psotek to kooperacyjna gra dla dzieci od 3 roku życia, w której nie ma wygranej ani przegranej. To fantastyczna propozycja na rozpoczęcie przygody z grami planszowymi.

 W skład gry wchodzi:
- plansza
- drzewo
- 4 figurki zwierzątek ( kotek, myszka, wiewiórka, ptaszek)
- 2 kostki
- 4 kafelki z kocimi przysmakami

Celem gry jest przeprowadzenie małych zwierzątek: myszki, ptaszka i wiewiórki do drzewa, tak żeby mogły się ukryć przed kotkiem. Tutaj nie ma wygranych czy też przegranych, w grze im więcej uda się zwierzątek przeprowadzić tym lepiej. Jak to zrobić? Do dyspozycji mamy dwie kostki z zielonymi i czarnymi kropkami. Jeżeli wypadną:
- 2 zielone kropki, można poruszyć się jednym małym zwierzątkiem o 2 pola, lub dwoma małymi zwierzątkami o jedno pole
- 2 czarne kropki powodują poruszanie się o 2 pola kotkiem
- 1 zielona i 1 czarna to ruch o jedno pole małego zwierzątka oraz ruch o 1 pole kotka



Na planszy znajdziemy również skróty dla poszczególnych małych zwierzątek z których można skorzystać lub nie, jeżeli na końcu tego skrótu stoi kotek, natomiast pionek kotka musi korzystać ze wszystkich skrótów.
Jeżeli kotek złapie pionek małego zwierzątka, owo zwierzątko jest odkładane na bok planszy, czyli wypada z gry. Małe zwierzątka są bezpieczne gdy dotrą do swoich kryjówek na drzewie.



Motoryka gry jest bardzo prosta, czyli idealna dla najmłodszych graczy, a konstrukcja gry, jej kooperatywność wykluczają negatywną interakcję, co jest bardzo ważne dla maluchów, które często nie radzą sobie z przegraną, rywalizacją. Tutaj nie jesteście narażeni na wybuchy gniewu młodego gracza, ponieważ poprzez wspólne konsultacje ruchów, możecie uchronić dziecko przed błędnymi decyzjami. Dodatkowo żeby kotek nie dogonił wasze małe zwierzątka w grze macie do dyspozycji 4 kocie przysmaki, które cofają kotka na początek planszy. Dzięki tym wszystkim elementom, zapowiada się wspaniała zabawa w gronie rodzinnym :)

Wiek graczy: +3 lat
Liczba graczy: 1 - 8 os.
Wydawnictwo: Egmont


Kot Stefan 



Kot Stefan to szybka gra zręcznościowa, w której wcielicie się w kotka polującego na myszy.

W skład gry wchodzi:
- 6 myszy
- 1 kubek kota
- 1 filcowy ser
- 1 kostka
- 24 karty

Celem gry, jak wcześniej wspomniałam, jest złapanie jak największej ilości myszy przez kota. Na środku stołu należy wyłożyć filcowy ser, a na nim umieścić myszki. Jeden z graczy jest kotkiem, czyli trzyma kubek kotka, którym musi łapać myszki. Jedną ręką rzuca kostką, natomiast drugą ręką trzyma kubek niedaleko sera z  myszkami. Gdy wyrzuci na kostce myszkę nic się nie dzieje, natomiast gdy wyrzuci kotka, o którego jest dużo trudniej na kostce, wówczas musi złapać kubkiem jak największą ilość myszek, a myszki starają się uciec (ciągnąc za ogonek). Osoby, których myszki zostały złapane, muszą oddać jedną kartę temu graczowi. Gracz nie przerwanie rzuca kostką, aż do momentu, gdy nie uda mu się złapać żadnej myszki. Jeżeli skusi, przekazuje kubek graczowi po jego lewej stronie. Gra toczy się tak aż do momentu, gdy skończą się wszystkie karty. 





Jak widzicie to kolejna bardzo prosta gra, jeśli chodzi o zasady, tym razem zręcznościowa, która ćwiczy refleks. Tutaj liczy się skupienie, bystrość wzroku oraz szybkie ruchy. 

Wiek graczy: +4 lat
Liczba graczy: 3 - 6 os.
Wydawnictwo: Egmont


Pędzące żółwie



Pędzące żółwie to gra planszowa dla przedszkolaków od 5 roku życia, której celem jest jak najszybsze dotarcie do mety swoim żółwiem.

W skład gry wchodzi:
- plansza
- 5 figurek żółwi
- 52 karty ruchu
- 5 płytek z żółwiami

Każdy z graczy, nie pokazując innym, losuje swoją płytkę z kolorem żółwia, niewykorzystane płytki należy odłożyć do pudełka, tak żeby nie było widać ich kolorów. Następnie za pomocą kart ruchu poruszamy się żółwiami na planszy. Należy poruszać się według wskazówek na karcie (do przodu lub do tyłu) żółwiem w danym kolorze, nawet jeżeli nie jest on nasz. Oczywiście nie wszystkie karty ruchu są w konkretnych kolorach, jest również pula kart tęczowych, gdzie gracz sam wybiera kolor żółwia. Żółwie są leniuszkami, dlatego chętnie korzystają z podwózek, to znaczy, ze możemy wejść jednym żółwiem na plecy innego żółwia i gdy on będzie się poruszał do przodu, to zabierze ze sobą wszystkie żółwie, które ma na sobie. Gdy jakiś żółw dotrze do mety, gracze pokazują jakim kolorem żółwia grali.




Również ta gra ma bardzo proste zasady, lecz tym razem jest w niej trochę losowości, ale również strategii. Wiadomo, że będziemy chcieli, żeby to właśnie nasz żółw był najszybszy, ale czasami dla zmylenia przeciwnika, warto poruszyć się innym kolorem, chociaż nie zawsze taka zmyłka zadziała, jeżeli poruszymy się akurat żółwiem naszego przeciwnika. Czyli mamy do wyboru, albo przeć do przodu, gdy tylko jest to możliwe, tylko własnym żółwiem, albo grać strategicznie, sprytnie i próbować przechytrzyć przeciwników. Cokolwiek nie postanowimy i tak będziemy dobrze się bawili w tym szaleńczym pędzie naszymi żółwiami do mety.

Wiek graczy: +5 lat
Liczba graczy: 2 - 5 os.
Wydawnictwo: Egmont


Od 12.11.2019r. do  31.12.2019r. na HASŁO: dzieciaczki 
w sklepie Egmont otrzymacie 40% zniżki na WSZYSTKIE GRY.

Żeby otrzymać zniżkę, należy zalogować się na stronie i wpisać kod w koszyku w polu KOD PROMOCYJNY.


TOP