piątek, 22 listopada 2019

Gry pamięciowe dla dzieci z serii Zu&Berry

Gry pamięciowe dla dzieci są bardzo istotnym elementem edukacyjnym w ich rozwoju, który pomaga ćwiczyć szare komórki, ćwiczyć zapamiętywanie, co bardzo się przydaje w wieku szkolnym. Gdy jesteśmy dorośli to może nie musimy już uczyć się wierszyków na pamięć, ale dobra pamięć zawsze jest w cenie, bo kto nie ma w głowie ten ma w nogach, dlatego dorośli gracze również powinni chętnie towarzyszyć młodym graczom i ćwiczyć sprawne funkcjonowanie własnego mózgu i jego pamięci.





Gry pamięciowe dla dzieci

Kokonana! z serii Zu&Berry



Kokonana! z serii Zu&Berry to fascynująca, przygodowa gra typu memory. W dżungli, na brzegu rzeki Nanakoko, żyje lud Kona, którego najodważniejsi członkowie raz w roku przeprawiają się na drugi brzeg tej rzeki do tajemniczej świątyni. Kto pierwszy zdoła otworzyć jej bramę ten wygrywa.

W skład gry wchodzi:

- 20 kafelków płycizn
- 20 kafelków głębin
- 4 pionki biegaczy
- 5 żetonów kluczy
- 8 kafelków świątyni
- 13 żetonów talizmanów
- 3 duże kafle: brzegu przy wiosce, mielizny, brzegu przy świątyni



My jako gracze wcielamy się w najodważniejszych członków plemienia Kona i próbujemy przejść na drugi brzeg niebezpiecznej rzeki, żeby jak najszybciej dostać się do świątyni i odnaleźć wejście do którego po drodze zdobędziemy klucz. Żeby rozpocząć grę należy rozłożyć duże kafle brzegów, a następnie pomiędzy nimi  umieścić kafelki płycizn oraz kafelki głębin. 


Jak dotrzeć na drugi brzeg. Gracz ma do wykonania w swojej turze dwie akcje: skacze na bezpieczny kafelek (odwrócona para kafelków typu głaz, żółw), następnie odwraca dwa kafelki. Jeżeli oba są takie same, jest to jego sukces, kafelki zostają odwrócone na stałe a gracz ma dodatkowy skok. Jeżeli gracz nie może lub nie chce skoczyć może w to miejsce wziąć talizman. Natomiast jeżeli kafelki nie pasują do siebie obrazkami z powrotem należy je odwrócić i krzyknąć Kokonana. Inni gracze patrzą jakie kafelki odwracał dany gracz. Gdy gracz dojdzie do mielizny, musi wziąć jeden klucz. Do tego klucza będzie szukał zamka w świątyni. Gdy dojdzie do świątyni podgląda kafelki nie pokazując ich innym graczom, póki nie znajdzie swojej bramy. Kto pierwszy znajdzie bramę do swojego klucza ten wygrywa.



Kokonana! z serii Zu&Berry to świetne połączenie gry przygodowej z pamięciową. Motoryka gry w klasycznym memory jest dość monotonna i szybko nudzi się młodym graczom. Natomiast w Kokonana! monotonia nam nie grozi. Nasze memory to taka plansza, którą podczas gry sami sobie musimy układać. Dodatkowo możemy zdobywać talizmany, które pomogą nam w trudnej dla nas sytuacji oraz musimy odnaleźć wejście pasujące do naszego klucza. Czy to wygląda na nudne memory? Pewnie, że nie, ale jednocześnie zachowuje w sobie wszystkie zalety tego typu gier, czyli ćwiczenie spostrzegawczości, skupienia i oczywiście pamięci.

Ja jestem zachwycona tą grą i polecam wam ją w szczególności dla dzieci od 5 roku życia.

Wiek graczy: +5 lat
Liczba graczy: 2-4 os.
Wydawnictwo: Zu&Berry


Łowy na nakrycia głowy z serii Zu&Berry



Łowy na nakrycia głowy z serii Zu&Berry głowy to kolejna gra pamięciowa . Celem gry jest dopasowanie odpowiednich kapeluszy do właściwych postaci. W skład gry wchodzi:

- 20 kart bohaterów
- 24 karty nakryć
- 1 karta pomocy
- 16 żetonów pomyłki



Z potasowanego stosu kart z bohaterami, wykładamy na stół 7 kart, zaś resztę odkładamy na bok. Nad nimi układamy zakryte karty z nakryciami. Gracze mają do wyboru 3 akcje:
- podejrzenie nakrycia głowy
- zamienienie miejscami dwóch nakryć głowy
- odsłonięcie nakrycia głowy. Jeżeli karta nakrycia głowy pasuje do bohatera, zdobywa się obie te karty.


Jak widzicie mechanika tej gry jest bardzo prosta i nie sprawi problemu nawet dzieciom przedszkolnym, natomiast granie w nią niesie ze sobą wiele zalet. Młody gracz podczas rozgrywki ćwiczy pamięć wzrokową, spostrzegawczość, skupienie. Dziecko rozwija myślenie logiczne, kapelusz pirata nie będzie parą dla księżniczki czy też rycerza itp.
Gra Łowy na nakrycia głowy, dzięki swojej mechanice gry, czyli potajemnym podglądaniu kart kapeluszy, uczy dzieci panowania nad emocjami, poprzez blefowanie, które jest tutaj bardzo przydatną umiejętnością.
Dodatkowo można wykorzystać te karty do układania opowiadań, ćwicząc wyobraźnię oraz składanie ciągu prostych zdań.
Należy również wspomnieć, że grafika kart jest przepiękna, kolorowa i zachęcająca do zabawy nimi.
Jak widzicie, jedno niewielkie pudełeczko a tyle pożytecznych umiejętności ćwiczy.

Wiek graczy: +5 lat
Liczba graczy: 2-4 os.
Wydawnictwo: Zu&Berry
TOP